Fantom opery po česku poprvé: Divadlo ztracené ve hře efektů

26.3.2015 9:00:00 / Tereza Zálešáková
Fantom opery Andrewa Lloyda Webbera je pro drtivou většinu umělců nedosažitelným snem, pro hrstku vyvolených pak znamená vrchol kariéry. Tento muzikál odolával českým jevištím nejdéle ze všech Webberových hitů. V dnešní době je však běžný divadelní provoz v oblasti muzikálu stále častěji nahrazován produkčními společnostmi. Čeští diváci dočkali 13. září loňského roku Fantoma opery v GoJa Music Hall na pražském výstavišti. (celý článek)

Salón původní tvorby 2015

24.3.2015 18:00:00 / Jiřina Hofmanová
Jamácký Salón pro mne znamená trochu sentimentální, leč vpravdě zábavný způsob pozorování běhu času. Jelikož je to přehlídka brněnská, intimní a vlastně interní představuje přece jen jiný milník než festivaly s tucty pohlavárů a zasloužilců všeho druhu. Nejenže se člověk podivuje, že už je to rok, co tady stál se sklenkou, co tady seděl někomu na noze a co tady někomu kradl kyslík a tělesné teplo, ale především vidí od jakkoli vyvedených počátků počiny budoucích divadelních hvězd (doufejme!). (celý článek)

„Sen, který máš, si hýčkej“

23.3.2015 9:00:00 / Tereza Zálešáková
Druhou hudební premiérou této sezóny v brněnském Městském divadle se stal rodinný fantasy muzikál z roku 2011 Let snů LILI. Původně byl muzikál napsán jako jedna z atrakcí pro holandský zábavní park Efteling, pro české prostředí jej přepracoval režisér Petr Gazdík společně s Karlem Škarkou. (celý článek)

Propijme se ke střízlivosti

20.3.2015 9:05:00 / Jiřina Hofmanová
Bylo jen otázkou času, kdy se Divadlo Feste ve svých inscenacích komentujících palčivá témata současnosti dostane také k alkoholismu. Snad kvůli zcizení a větší racionální apelativnosti se inscenátoři rozhodli příběh ztroskotané rodiny vyprávět od alkoholem zatopeného konce. Bohužel v tomto režijním záměru tkví zřejmě největší úskalí jevištního převodu. (celý článek)

Havel v zemi čeledínů

28.2.2015 14:00:00 / Redakce
V rámci nové sekce 4tet přinášíme čtyři bleskové reakce na premiéru inscenace Havel v zemi čeledínů Národního divadla Brna. Čtveřici tentokrát tvořili Magda Baumannová, Jiřka Hofmanová, Míša Malčíková a Martin Macháček. (celý článek)

V Ostravě je Goldoni temperamentní

27.2.2015 9:00:00 / Andrea Fantová
Ač zakladatel moderního dramatu Carlo Goldoni proslul jako autor řady úspěšných komedií, na českých divadelních prknech se pravidelně objevují pouze dva tituly – Sluha dvou pánů a Poprask na laguně. Druhý z uvedených textů je bezmála tři sezony úspěšně uváděn na scéně ostravského Národního divadla moravskoslezského. (celý článek)

Be aggressive!?

20.2.2015 8:30:00 / Veronika Hrabalová
V roce 2002 se v „úplně normálním“ městečku Potzlow na východě Německa stala brutální vražda, která otřásla nejen jeho obyvateli, ale také širokou veřejností. Událost nezůstala dlouho bez povšimnutí. O tři roky později byla v Theater Basel uvedena premiéra hry Kopanec (Der Kick) autorské dvojice Andres Veiel a Gesine Schmidt inspirovaná tímto skutečným příběhem. (celý článek)

Princova cesta ke cti postrádá naléhavost

19.2.2015 9:00:00 / Magdaléna Baumannová
Poslední drama Heinricha von Kleista Princ Homburský uvedlo Městské divadlo Brno na sklonku minulého roku. Titul uváděný na českých jevištích jen velmi vzácně zažilo Brno před třemi lety v podání studentů JAMU. Text, považovaný za autorovo vrcholné dílo, v sobě snoubí námět z pruských dějin a sílící romantismus kráčející bok po boku s nacionalismem. Hlavní dějová linka čerpá z historicky doložené bitvy u Fehrbellinu, kde v 17. století porazili braniborští vojáci švédské okupanty právě díky rafinovanému, i když unáhlenému princovu tahu (celý článek)

Král Lear – na samou dřeň psyché

16.2.2015 9:00:00 / Andrea Fantová
Shakespearovo dílo se na scéně Slezského divadla objevuje pravidelně (naposledy v projektu Shake´n´speare, kdy v rámci jediné sezony 2008/2009 bylo inscenačně zpracováno pět Shakespearových dramat). Král Lear, ačkoliv se jedná o autorovu vrcholnou tragédii, však v tomto směru představuje výjimku. Za dobu více než dvousetleté existence divadla zde byl nastudován pouze dvakrát. Poprvé v polovině devadesátých let minulého století, podruhé v sezoně 2013/2014. (celý článek)

Ale tohle je moje fantasmagorie

13.2.2015 9:30:00 / Kateřina Málková
Absolutní štěstí mouchy dle slov tvůrců v programu vzniklo na základě hereckých cvičení pod vedením Oxany Smilkové. Studenti tvořili všemi možnými způsoby emoce, pocity i duševní rozpoložení detailně zkoumaných postav, ale nejvíc také asi sebe sama. Pravděpodobně ze spontánních reakcí na hudbu, etud na téma či mimických zobrazení emocí vznikal nejen Dalí, ale i Gala, Picasso, Dostojevskij nebo slepice. Výsledný tvar těchto kreativních cvičení lze pozorovat na pozadí fantaskních výjevů ze života malíře Salvadora Dalího. (celý článek)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15  ... 
inzerce